DIGITAL STRATEGI
Denna vår vi upplevt har minst sagt varit utmanande för oss alla. Några har upplevt ett brutalt tvärstopp och andra ett kundtryck som saknar motstycke. Ett av de företag som upplevt hög anstormning är Europas största försäkringsbolag för husdjur, tillika kund till oss.

Under pandemin har vi köpt husdjur som aldrig förr. Antalet nyregistreringar av hundar hos SKK (Svenska Kennel Klubben) har ökat med 10% under första halvåret jämfört med samma period förra året. Antalet besök på sajten köpahund.se har ökat med 90% för samma period.

Samma gäller intresset för personriskförsäkringar, en affär som är primär för en annan av våra kunder. Där ser man också ett markant ökat intresse. Den organiska trafiken till deras sektion på hemsidan har ökat med över 50% jämfört med samma period förra året. Många arbetsgivare ser över sina lösningar för sina medarbetare vilket syns med en tydlig försäljningsökning inom sjukvårdsförsäkringar.

Vill du höra mer från oss?

Följ oss så delar vi våra insikter direkt till din inbox.