DIGITAL STRATEGI

Den kreativa mångsysslaren Alexander Antonov som både startat ett onlinegalleri för exklusiv konst och genomfört en Ironman är ett av höstens flera nyförvärv.

Alexander är i grunden konsult inom digital marknadsföring och har efter en tid på byrå jobbat direkt för olika bolag, där han ansvarade för att driva försäljning, trafik och member/customer acquisition på bl a Tradera/eBay, Stardoll, Orkla och Barnebys.

Hans expertis ligger inom onlinemarknadsföring, affärs- och produktutveckling, webbanalys och konverteringsoptimering. I hans tidigare roller har han haft övergripande ansvar för att ta fram digitala strategier och identifiera rätt KPI:er som säkerställer tillväxt och ökad försäljning.

– Jag ser fram emot att hjälpa våra kunder att nå sina marknadsförings- och försäljningsmål i de digitala kanalerna. Jag har jobbat med olika typer av kunder, både stora och små, och inom olika branscher, både på den svenska och den internationella marknaden.
Erfarenheten och kunskapen jag har fått från att jobba med den digitala affären inom olika branscher gör att jag ofta kan komma med olika infallsvinklar och lärdomar som kan vara mycket givande i att utveckla affären i en annan bransch.

Vill du höra mer från oss?

Följ oss så delar vi våra insikter direkt till din inbox.